zaterdag 14 mei 2011

Dag 18 Typhoon Lagoon

Het is nu zaterdag avond en we hebben net een hapje gegeten in de Maya Grill, nog een restaurant van het Coronado Springs Resort. Onze laatste avond in Walt Disney World. Magic Kingdom is tot 1 uur vannacht open dus straks gaan we daar naar toe om nog even te genieten van de vakantie. Morgen worden we om 15:45 opgehaald om naar het vliegveld te worden gebracht. De kamer hebben we tot 15:00 tot onze beschikking dus we kunnen nog de hele ochtend de parken in.

Vandaag zijn we naar het andere waterpark geweest: Typhoon Lagoon. Daar wilden we bij de opening om 10:00u zijn maar de bus dacht daar anders over. Om 10:30 liepen we eindelijk het park binnen en konden we in het water gaan spelen. We zochten een paar ligstoelen uit (die waren er nog genoeg), gooiden onze handdoeken erop en gingen op pad.

Het verhaal van Typhoon Lagoon is dat er een storm was vanaf zee en die liet een tropische oase achter geschikt voor zwemmen, glijden etc. Het opvallendste punt is een schip dat bovenop een bergpiek terecht is gekomen.

Wij beginnen met de water-achtbaan, de Crush 'n Gusher. Je kan kiezen of je een twee of drie persoons band wil. Wij kiezen natuurlijk de drie persoons band. We glijden door bochten, komen los van de baan en verderop weer neer. Super deze water-achtbaan, we gaan direct nog een keer!

Verder gaat Hen nog van een hele steile glijbaan. Die slaan Margriet en ik over want uit ervaring weet ik dat onze badkleding dan opeens veel minder bedekt.

We trotseren de enorme golf van het grote zwembad. Die komt iedere zoveel minuten en is niet normaal hoog. Iedereen verdwijnt er in en gelukkig zie je na de golf alle hoofdjes weer terug. Disney heeft natuurlijk een heel leger aan lifegards in het park rondlopen, verdrinken is onmogelijk.

Er zijn ook goeie glijbanen. Lekker in je eigen band naar beneden zoefen. Whoeaaah!

Of even rustig in je eigen bandje door Castaway Creek drijven en kijken hoe anderen proberen in zo'n band te stappen (is altijd lachen).

Na een paar uur hebben we alles gedaan wat we willen en is het opeens bewolkt. Ik vertrouw het niet en stel voor in plaats van nog even op de ligbedden te drogen, al eerder naar de bus te lopen. Slim plan want net voordat we het park uit zijn voelen we de eerste druppels. We zeggen ons watervriendje eerst gedag en lopen dan snel naar de bushalte.

Daar aangekomen begint het te hozen. Een echte tropische bui en wij zitten droog. Het blijft na de hoosbui nog lang nadruppelen maar uiteindelijk wordt het droog en lichter. Kunnen we mooi naar Magic Kingdom.