vrijdag 13 mei 2011

Dag 14 Segway

We konden weer een beetje uitslapen want de eerste afspraak staat pas om 11:30: Een tripje door de wildernis per segway. We draaien een wasje en ontbijten. Om 10:35, later dan we gewild hadden, nemen we de bus naar EPCOT. Daar willen we overstappen op een bus naar het Wilderness Resort waar de segway tour zal plaatsvinden. Aangezien we al iets te laat waren weggegaan en het lang duurde voordat er een bus kwam, besloten we na een tijdje wachten toch maar een taxi te nemen. De taxi was gelukkig snel op het Wilderness Resort alleen bleek dit resort heel groot te zijn en moesten we daar weer een interne bus nemen. Inmiddels waren we al te laat voor de tour...... Toen we eenmaal wisten welke bus we moesten hebben, ging het snel. Bij de bike barn aangekomen werd er geen probleem van onze late komst gemaakt. We kregen een hele korte uitleg, pakten snel een helm en tekende natuurlijk nog wat papieren (zodat Disney niet aansprakelijk is als we ons te pletter rijden) voordat we naar buiten gingen om te oefenen op de segway. Na wat oefening; opstappen, vooruit, rondje recht, rondje links, heuveltje op en af gaan we echt op pad. Het Wilderness Resort ligt, zoals de naam al aangeeft midden in de natuur. De segways zijn niet de normale stads-versies maar de offroad-versies. We rijden over verharde paden maar ook door het bos. Tijdens de rit vertelt de gids over de natuur, Disney en het resort. Deze tour was echt een topper!

Na de tour zijn we een beetje teveel opgewarmd (de temperatuur is aardig hoog vandaag) en is het ook wel tijd voor een late lunch. En als we toch in de Wilderness zijn, kunnen we daar ook het restaurant bezoeken. Het is het Trails end restaurant en natuurlijk helemaal in stijl.

Ik eet mijn eerste Hush Puppies (geen zorgen ik eet nog steeds geen vlees, het zijn geen hondjes maar een soort maisdeeg balletjes) en die zijn best lekker. Na een stevige Amerikaanse maaltijd gaan we met het bootje naar het Contemporary Resort (weer een ander Disney Resort) en nemen we de monorail (die dwars door dit hotel heen rijdt) naar EPCOT.

In EPCOT doen we de attracties van futureworld die we nog niet gedaan hadden. Zoals Captain EO een 3D film met Michael Jackson die weer uit de kast gehaald is (de film dus en niet Michael).
We bezoeken Mars.

En laten ons als testtrack-dummies gebruiken in Test Track.

In deze periode is in EPCOT ook het Flower en Garden Festival. Door heel het park staan daarom topiairies van allerlei Disney figuren. Dit is er een van Stitch.

En we kunnen het niet laten, we nemen ook een lekker Mickey wafel ijsje:

Aan het eind van de dag hebben we alles van futureworld gedaan en hoeven we alleen nog terug naar EPCOT om Worldshowcase te doen. Dat is het gedeelte waar verschillende landen vertegenwoordigd zijn en van alles te bieden hebben (soms attracties, altijd winkeltjes en eten).
Voor vandaag is het klaar en gaan we terug naar Coronado Springs.