woensdag 11 mei 2011

Dag 11 Debarkation

De cruise is nu toch echt tot een einde gekomen. Margriet haar zenuwen zijn deze ochtend ook weer aanwezig en ze loopt al een tijdje door de hut voordat Hen en ik helemaal wakker zijn. We maken deze ochtend met z’n allen de laatste internetminuten op en dan verlaten we definitief de hut. De bedoeling is dat de mensen met de late seating om 8:00u ontbijten in het restaurant waar ze die avond er voor gegeten hebben. Wij zitten om 8:00 dus in Parrot Cay, dat is gelijk het restaurant waar we het meest hebben gegeten en we vinden het ook een sfeervol restaurant. We zien onze tafelgenoten ook voor het laatste. Zijn rijden vandaag terug naar North Carolina en zijn jaloers dat wij nog een hele vakantie voor de boeg hebben (toepasselijke uitspraak op een schip). Als we het ontbijt achter de kiezen hebben zeggen we gedag en lopen naar de gangway. Die is net als het restaurant op dek 3, we zijn er dan ook snel. Via de gangway komen we in de ruimte waar alle koffers op kleurcode staan gesorteerd. Dat werkt heel goed, we zien de koffers al gelijk staan. Met koffers gaan we door de douane en dan op weg naar de disneybus die ons naar het resort zal brengen. Het duurt even voordat de bus vertrekt zodat we de tijd hebben om afscheid te nemen van het schip.

Als we vertrekken zijn we na een uurtje al op plaats van bestemming: Het Coronada Springs Resort.
De rij bij de internet-check in balie is kort en de kamer is al klaar om 11:00u ’s ochtends. Dat is mooi, kunnen we gelijk de koffers kwijt. We laten ons naar het goede gebouw brengen met een soort golfkar. Dit resort is behoorlijk groot en lopen met al die bagage in de warmte is geen vakantie. Het gebouw waar onze kamer zich bevindt is ook een stukje lopen vanaf de receptie. De bestuurder van het karretje vertelt dat hij ieder jaar een Disney cruise doet! In de kamer pakken we de koffers uit en bellen we naar het thuisfront.

We horen dat Flops een spuitje heeft gehad omdat hij nog verder achteruit was gegaan. Natuurlijk is dat verdrietig maar Flops is echt heel oud geworden en heeft een goed leven gehad. Nu maar hopen dat het geen gewoonte gaat worden dat tijdens iedere vakantie naar Disney er een kat doodgaat.

Het is dan al 12:00u geweest en we gaan wat lunchen op de Pepper Market. Dat is het restaurant van dit resort. Het resort is in de sfeer van Mexico en de Pepper Market is opgezet met allemaal verschillende kraampjes waar je eten kan bestellen. Je loopt rond met een stempelkaart, kiest wat je lekker vindt en laat een stempel zetten. Wanneer je helemaal klaar bent met eten, loop je met je kaart naar de kassa en reken je af.

Na een lekkere lunch stappen we om 13:15 weer op. Via de kamer lopen we naar de bushalte voor de bus naar Magic Kingdom.

In Magic Kingdom lopen we door mainstreet naar Tomorrowland en gaan eerste in de peoplemover, een langzaam soort treintje door dit gedeelte van het park.

Daarna is de parade en tijdens het kijken eten we een frozenbanana (een bevroren banaan bedekt met chocolade en nootjes).

We doen verder nog heel wat atracties: buzz; vanuit een bewegend karretje schieten op doelen en zoveel mogelijk punten scoren.

Philarmagic: een 3D-film met effecten. We ruiken de appeltaart als deze in 3D voor ons neus zweeft.

De klassieker Carosel of Progress: een draaiend theater waar de tijd steeds verdergaat na iedere draai. Junglecruise; een 2-weekse reis per boot door de jungle.

The Haunted Mansion: het spookhuis met de happy haunts.
Pirates of the Caribbean; een boottocht door piratengebied.

En als laatste Pooh; in een honingpot beleven we een pooh-avontuur.

Om 18:15 hebben we een reservering in Jiko. Een Afrikaans restaurant in de Animal Kingdom lodge. De bediening wil niet helemaal op gang komen en ik bestel een salade van het vegetarische menu en er zitten stukjes bacon op! Dit wordt in orde gemaakt door de ober en we eten lekker.

Om 22:00u zijn we terug op de kamer en zien we nu geen towel animals meer (hier geen turndown service in de avond) maar kruipen we iets later toch heerlijk in bed.